Entreprenörer pratar ofta om skapande av funnels, på svenska ”försäljningstrattar”. Denna approach är särskilt effektiv för entreprenörer i ett samhälle dominerat av internet och sociala medier. Men denna kunskap kan även vara värdefull för den som vill maximera vinster på den sexuella marknaden.
Medvetandefas:
Skapandet av en funnel innebär att du skapar en tratt i marknadsföringen av din produkt med olika nivåer, där du sållar bort potentiella prospects som inte kommer att köpa din produkt. I den första nivån (toppen av tratten) fångar du upp så många potentiella köpare som möjligt, och i botten har du kvar de mest värdefulla köparna som är mest troliga att faktiskt köpa din produkt eller tjänst. En försäljningstratt behöver inte innehålla alla dessa nivåer, men så här kan det se ut:
Där köparna blir medveten om dig eller din produkt. Till exempel via en annons på Facebook eller en reklamskylt på tunnelbanan. Här vill du nå så många som möjligt med ett enkelt och attraktivt budskap.
Intresseradfas:
Efter att köparen hört om dig söker han eller hon på nätet. Här är det viktigt med sökoptimering för att potentiella kunder ska hitta din hemsida, ifall dom inte kommer ihåg din url via reklamen.
Värderingsfas:
Väl inne på hemsidan kommer köparen utvärdera ditt erbjudande. Jämföra din produkt med dina konkurrenter, läsa testimonials och leta efter garantier.
Beslutandefas:
När kunden beslutar sig för att klicka ”köp” på hemsidan eller ringa dig för att beställa. Här gäller det att underlätta transaktionen och få kunden att känna sig nöjd med beställningen, eller som man säger på engelska ”closing the sale”.
Köpfas:
När kunden köpt din produkt och fått den levererad är det upp till din produkt att göra köparen nöjd. Beroende på vad du säljer kan du erbjuda kontakt med kunden för att hjälpa han eller henne att få ut det mesta av den.
Omvärderingsfas:
Efter att köparen hunnit använda din tjänst eller produkt kommer en omvärderingsfas där kunden överväger att köpa produkter eller tjänster från dig igen. Om kunden gått med på att prenumerera på ett nyhetsbrev från dig kan du locka tillbaka han eller henne med nya erbjudanden eller rabatter.
Omköpsfas:
När kunden köper din produkt eller tjänst igen är cirkeln sluten.
Hur kan du använda försäljningstrattar för att maximera ditt sexliv?
Det är ingen slump att några av de bästa spelarna på den sexuella marknaden även är framgångsrika säljare. De flesta män förknippar players och försäljare med oärlighet och manipulation. Men om du har en bra produkt och du är en ärlig säljare, handlar marknadsföring helt enkelt om att lyfta fram vad du själv tror kommer att hjälpa människor. Samma sak gäller inom politiken och även i sexuella relationer. Läs mer om Game här.
Om du är singel och söker efter ett större urval av kvinnor i jakt på sex eller för ett LTR (terminologi) är skapande av försäljningstrattar ett mycket effektivt verktyg.
Status/rykte (medvetandefasen):
Det är ingen hemlighet att kändisskap och hög status är attraktivt för kvinnor. Anledningen till detta är att kvinnor ofta går efter pre-selection, vilket betyder ”många andra människor älskar den här produkten, alltså är chansen stor att jag också kommer att älska den här produkten”. Om du åtminstone har någon form av semi-kändisskap ökar ditt värde enormt på den sexuella marknaden, och att kvinnor försöker få kontakt med dig.
Sociala medier (intressefasen):
När kvinnor hör om dig via ryktesvägen eller din hemsida kommer dom vilja ta reda på mer om dig. Eftersom kvinnor kommunicerar mer indirekt är den bästa plattformen för att visa upp din ”produkt” Instagram eller Facebook.
Bilder (värderingsfas):
Här gäller det att uppvisa DHV (terminologi länk). Bilder som uppvisar din fysik (utan uppenbart eller fåfängt skryt). Gärna bilder på dig med andra kvinnor (återigen pre-selection). Även bilder som visar på att du har ett rikt socialt liv och är världsvan är en stor fördel.
Kontakt/DM (beslutandefas):
Efter att hon tittat på dina bilder och läst på om dig, kanske hon skickar ett meddelande eller bara klickar ”gilla” på flera av dina bilder för att du ska kontakta henne. Här gäller det att inte fastna i ”förhandlingar”, få hennes nummer och bestäm plats och tid för en dejt.
Träff/dejt (köpfas):
När ni väl träffas handlar det om ”closing the sale” denna interaktion är för lång att beskriva här, men läs min artikel Introduktion till Game – det första mötet. Om allt gått bra följer även en omvärderingsfas och en omköpsfas. Men var försiktig med vem du handlar med, vissa av dessa ”köp” kan vara för resten av ditt liv.
Läs även: